שליחי חב"ד: 50 שלוחים חדשים בישראל

    דוד קורצווייל No Comments on שליחי חב"ד: 50 שלוחים חדשים בישראל
    22:55
    05.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שלושה לוחמים נפלו באירוע הקשה במעבר כרם שלום

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע נפתח במלון ניר עציון כינוס השלוחים השנתי של צעירי אגודת חב"ד באה"ק, ובו נוטלים חלק יותר מארבע מאות משליחי חב"ד הפרוסים ברחבי ארץ הקודש.

    הנהלת הכינוס דאגה לגבש כבר תקופה ארוכה לפני פתיחתו יחד עם השלוחים רשימת נושאים מרתקת לדיון בימי הועידה. השליחים, שרובם המוחלט מהווה במקום יישובם כתובת יחידה לפניות בענייני יהדות, מקיימים מספר מושבים הלכתיים אקטואליים בנושאים בהם עומדת היהדות החרדית כחומה בצורה נגד ניסיונות לקעקע את רוח ישראל סבא. כך למשל התקיימה אמש סדנא על עריכת נישואין על פי תורה ומסורת ישראל, וניצול תפקיד השליחות של חב"ד כדי להאהיב את מעמד החופה וקידושין – וזאת, כנגד רוחות שונות הנושבות בנושא זה בציבור הישראלי. סדנא נוספת עסקה בהכנות לשנת השבע, שנת השמיטה הבעל"ט, ובאתגרים הנובעים משמירה עליה לחומרה במקומות שבהם אין ציבור גדול ששומר תורה ומצוות לעת עתה. סדנא נוספת תעסוק באתגר של ניצול חגיגת בר המצווה – חגיגה שאין כמעט משפחה בישראל שמוותרת עליה – כדי להטמיע בנער הצעיר ובבני משפחתו כמה שיותר מערכהי שלה יהדות הנאמנה, וליצור איתם שפה משותפת ארוכת טווח.

    מושב מרכזי מסורתי אחר של הכנס עוסק בציויו של האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לשלוחים 'להכין את עצמם ואת העולם לקבלת פני משיח צדקנו', והשנה חברו יחד שלוחים בעלי דעות שונות בכדי לגבש מתווה אחיד ומשותף שיעודד את הציבור ללמוד את הסוגיות התורניות הקשורות לעניין, אך לא יחרוג מהקו המרכזי של חב"ד בנושאי גאולה ומשיח.

    "השנה יצאו לשליחות קרוב לחמישים שלוחים חדשים בישראל", אמר יו"ר צעירי חב"ד בישראל, הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב. "המצב כיום הוא, ב"ה, שארץ ישראל בכללותה מכוסה בשלוחים. בכל הערים והעיירות פועלים בתי חב"ד, ויש שלוחים גם בשכונות וישובים קטנים יותר. ככל שמערכת השלוחים מתפתחת, כך גדל הצורך בשלוחים נוספים", הוא אומר.

    --עותק של DSC_6487



    0 תגובות